.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدعی فروش گوشی ارزان قیمت کلاهبردار از آب درآمد
فردی که با درج آگهی جعلی در شبکه‌های اجتماعی با شگرد فروش گوشی تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، در تهران دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مازندران با ارایه شکوائیه‌های خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام) با آگهی جعلی فروش تلفن همراه، موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از بازار در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری شده است، افزود: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروند‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در پایتخت دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری از حساب هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی تا این لحظه اعتراف کرده و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه ۱.۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بر آورد شده است.

سرهنگ خورشاد افزود: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.